هشمهری آنلاین: رئیس سازمان بازرسی کل کشور به تشریح آخرین وضعیت پرونده‌‌ انجام یک معامله در کیش، پرونده بیمه و ورود سازمان بازرسی به موضوع آلودگی هوا پرداخت.

پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی

  به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در حاشیه‌ همایش ملی «حماسه حضور؛ 9 دی» در جمع خبرنگاران در مورد معامله انجام شده در کیش اظهار کرد: گزارش این موضوع از مدت‌ها قبل به سازمان بازرسی کل کشور رسیده بود و سازمان بازرسی آن را تعقیب می‌کرد. هنگامی که آیت‌الله جنتی نیز در نماز جمعه این موضوع را مطرح کردند به ایشان عرض کردیم که از مدت‌ها قبل این مساله در سازمان بازرسی تحت رسیدگی بوده و پرونده‌ای قابل توجه است.

 وی با بیان این‌که این معامله در مورد خرید و فروش زمین بزرگی در کیش بوده است، افزود: متاسفانه اشکالات زیادی به قرارداد وارد است. نرخی که این زمین‌ها خریداری شده، نرخ واقعی نیست و فروش یک‌سری اراضی متعلق به مردم و بیت‌المال با قیمت غیرواقعی یک تخلف محسوب می‌شود. اجازه دهید تحقیقات ما تکمیل و اسناد جمع‌آوری شود و هم‌چنین توضیحات مسئولان درگیر را بگیریم و سپس اعلام نظر کنیم.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم‌چنین در مورد پرونده‌ شرکت بیمه، با بیان این‌که این پرونده از سه سال پیش در سازمان بازرسی کل کشور تعقیب شده بود، اظهار کرد: به دلیل این‌که پرونده‌ گسترده‌ای بود تا حدودی به طول انجامید. نزدیک به 14 ماه است که این پرونده به دادسرا رفته و توسط مرجع قضایی در حال تعقیب است، البته آنها اطلاعات تکمیلی را از ما می‌گیرند. تعداد زیادی در بازداشت هستند، تعدادی محکوم شده و تعدادی در انتظار محاکمه به سر می‌برند. متهمان دیگری هم هستند که باید توسط بازپرس خواسته شوند و توضیحات لازم از آنها اخذ شود.

 پورمحمدی با بیان این‌که این پرونده دارای چند حلقه و بعد است، ادامه داد: این پرونده شعبی پیدا کرده، بخشی فعالیت‌های بیمه، بخشی مربوط به بانک‌ها و بخشی دیگر نیز در حوزه‌های مدیریتی و دستگاه‌های اداری است. این موارد هرکدام پرونده‌های جداگانه‌ای است ولی عمده‌ترین پرونده که دارای بیشترین متهم بود، پرونده‌ بیمه است.

 وی خاطرنشان کرد: درخصوص پرونده‌ بیمه آن‌چه ما تعقیب کردیم، جعل اسناد، تغییر گزارشات در اسناد مالی بیمه و تصرف در وجوه و اموالی است که از طریق بیمه به عنوان خسارت اخذ می‌شد و صورت جعلی داشت.

 رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که سازمان متبوعش در موضوع آلودگی هوا نیز ورود پیدا کرده است، تصریح کرد: قضاوت درخصوص آلودگی هوا به برآوردهای دقیق توسط متخصصان گوناگون نیاز دارد؛ البته نهادهای مسئول در دولت نیز در حال انجام این برآوردها هستند. این موضوع دارای یک‌سری علل آشکار است که طبعا ذهن همه متوجه این علل می‌شود و هم‌چنین یک‌سری اطلاعات پنهان و تخصصی‌تر وجود دارد و مهم‌تر از همه، نسبت این عوامل است.

 پورمحمدی گفت: اکنون عاملی درخصوص بنزین پتروشیمی مطرح می‌شود که در برآوردهای ما تقریبا این موضوع تاثیر بسیار کمی دارد ولی این مقوله به تحقیق گسترده‌تری نیازمند است؛ البته واقعیت این است که وقتی در شهری مثل تهران بیش از 3 میلیون خودرو و چند میلیون موتورسیکلت در حال تردد است، این تعداد حتی اگر سوخت صحیح هم داشته باشند، بحران آلودگی در شهر ایجاد خواهد شد.

 وی با تاکید بر این‌که باید در این زمینه تصمیم جدی گرفته شود، خاظرنشان کرد: این‌که دولت درخصوص ساعت تردد خودروها تصمیم‌گیری کرده اقدام بسیار خوبی است. سازمان بازرسی کل کشور در حال تکمیل گزارش درخصوص آلودگی هواست و در این زمینه به برخی یافته‌های جدید و غیر قابل پیش‌بینی نیز رسیده‌ایم.

کد خبر 124206
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز